onsdag den 22. juni 2011

Avène - Solcreme for alle pengene


I går var dagen, hvor jeg spenderede en formue (og resten af månedens shoppebudget) på solcreme i håbet om at sommeren er på vej. Jeg skal også på ferie til Sydfrankrig, så mon ikke noget af solcremen kan få ben at gå på dernede?...
At de sidste af mine penge går til solcreme må tyde på, at jeg er ved at blive voksen :-)

Apoteket havde udsalg - hvis man købte 2 Avène produkter kunne man få en gratis aftersun med.


Cleanance Solaire SPF 30

"Effektiv solbeskyttelse til alle hudtyper. Særligt velegnet til hud med tendens til akne, lys og sensitiv hud. Mindsker de gener, der kan opstå på aknehud efter ophold i solen.


Egenskaber: MPI-SORB solfilter sikrer en effektiv, bredspektret beskyttelse mod UVA og UVB stråler. Vandfast og svedresistent, sikrer langvarig beskyttelse. Aktive stoffer nedsætter talgproduktionen, mens antioxidanter styrker hudbarrieren. Et højt indhold af Avène termal-kildevand virker irritationsdæmpende, plejende og blødgørende. Let, usynlig og ikke-fedtende konsistens. Absorberes hurtigt, tilstopper ikke porerne."

De kunne fortælle på apoteket, at også  hvis man havde almindelig hudtype ville denne solcreme gavne, idet den ikke vil fedte på huden.
Jeg synes ofte det er så træls at bruge solcreme i ansigtet fordi jeg synes det fedter sådan til - især når der er varmt, så nogle gange har jeg helt undladt det.
Nu ser jeg frem til (håber på) at kunne bruge solcreme i ansigtet uden at det grisser og fedter.




"Meget vandfast solbeskyttelse udviklet specielt til sart barnehud, til sensitiv hud med parfumeallergi og til lys hud, der let bliver solskoldet. Uden parfume. Uden parabener.

Egenskaber: Meget effektiv beskyttelse mod både UVA og UVB stråler. Et højt indhold af Avène termal-kildevand virker beroligende og dæmper irritation."

Jeg valgte solbeskyttelse til børn, da kravene for at kunne kalde solcremen for en børnesolcreme er skrappere end ved "voksen-solcremer". Denne er således uden parfume, modsat den der ikke er til børn.
Faktoren er stadig den samme.


After-sun repair lotion
"Fugtgivende pleje til normal og sensitiv hud efter ophold i solen. Uden parabener.

Egenskaber: Kompenserer for solens skadelige virkninger og får den solbrune farve til at holde længere. Et højt indhold af Avène termal-kildevand virker beroligende og dæmper irritation. Indeholder antioxidanter, der beskytter mod de frie radikaler. Let og behagelig konsistens, der er nem at fordele og absorberes hurtigt, så huden virker blød og glat.

Det var dette produkt, jeg fik med.

Den ubehagelige del af købet


Vær fornuftige og brug solcreme 8-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)