torsdag den 31. juli 2014

Tomatsauce & spicy meatballs


Her til aften ville jeg for første gang forsøge selv at lave tomatsauce og meatballs. Jeg søgte lidt rundt på nettet og dannede mig en idé om ingredienser og fremgangsmåde.
Dette er den nemme udgave - here goes:

Meatballs
1 pk. hakket oksefars
1 æg
1 stort løg
1 fed hvidløg
1 dl mælk
3 spsk hvedemel
For at give lidt smag tilsættes lidt oregano, basilikum, salt, peber og evt. chili.

Sauce
2 dåser hakkede tomater med basilikum og oregano
1 dåse tomatpuré
1 løg
1 fed hvidløg
1/2 liter vand
1/2 bouillon-terning
Lidt salt, peber og sukker

Fremgangsmåde
Start med kødet som gerne må stå og hvile (trække smag til sig) inden det formes til meatballs og simrer i saucen.
Hak løg og hvidløg fint og tilsæt øvrige ingredienser undtagen kødet. Brug en stavblender eller lignende og rør blandingen sammen med kødet.
Lad hvile i hvert fald en halv time på køl.

Til saucen hakkes løg og hvidløg fint og blandes med de øvrige ingredienser. Brug en stavblender eller lignende til at få en lækker og cremet sauce.

Når kødet har hvilet sættes tomatsaucen til at simre - tiden indtil saucen simrer bruges på at forme meatballs med en spiseske.
Når saucen simrer, tilsættes de formede meatballs én efter én forsigtigt og lad saucen simre i omkring 20 minutter.

Servér med pasta til.

Bon appetite

1 kommentar:

  1. Uhmm ser godt ud :-)
    Jeg skal tabe mig og med krydret mad kan det sætte stofskiftet lidt i vejret.
    Har du ikke din blog mere?
    Hilsner og en dejlig dag :-)

    SvarSlet

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)