fredag den 12. august 2011

Jane Iredale mineralpudder - Anmeldelse

Dette billede er fra Jane Iredale's hjemmeside

Dette er et billede jeg selv har taget af min egen mineral foundation fra Jane Iredale
Min farve hedder Warm Silk og er en varm tone, som passer bedst til lys hud eller medium lys hud.


Om Jane Iredale
Hvad jeg godt kan lide om den løse mineralpudder Amazing Base SPF 20 fra Jane Iredale er, at produktet ikke indeholder parfume, kemiske/kunstige farvestoffer eller konserveringsmidler (som parabener og syntetiske duftstoffer) eller fyldstoffer som talkum.
Den indeholder heller tilstoppende mineralske olier, og huden kan derfor ånde normalt.
Mineralpudderen indeholder desuden solbeskyttelse - både mod UVA og UVB-stråler.


Hvor kan man købe Jane Iredale Amazing Base SPF 20 og hvad koster den?
Jeg købte mit eksemplar i Naturskøn-butikken i Aarhus C og gav 350,- kr. for den. På webshoppen hos Jane Iredale og Greenskin.dk koster den ligeledes 350,- kr.
Jeg synes 350,- kr. er mange penge for en lille bøtte makeup - i hvert fald når man har været på SU.
Der er dog penge at spare, hvis man vælger en udenlandsk forhandler.
Jeg har tidligere handlet på StrawberryNET og her sælges produktet til 36,50 euro, hvilket svarer til 268,23 dkr.
Jeg har ikke haft held til at finde en amerikansk forhandler, som vil sælge til Danmark.


Dækkeevne
Behovet for, hvor godt en mineralpudder skal dække, varierer meget - ikke bare fra person til person, men også alt efter hvilken årstid vi taler om.
Om sommeren får man sol og huden bliver mere ensartet i farven, hvorimod man om vinteren mister solgløden og på grund af kulde og så videre døjer man måske mere med røde kinder og næser. Det er i hvert fald noget jeg kan nikke genkendende til!

Jeg har haft min Jane Iredale Amazing Base SPF 20 mineralpudder i omkring et års tid. Jeg har brugt den både når det har været vinter og når det har været sommer.
Og jeg må sige, at jeg er mest tilfreds med den om sommeren. Der er min hud meget ensartet i farven og jeg synes det er rart med en mineralpudder, som føles let. Det gør denne her også. Meget let.
Udseendemæssigt er der selvfølgelig forskel på før og efter man har taget den på, men det er faktisk ikke meget. Huden bliver lidt pænere og mere ensartet i farven, men jeg er ikke enig med folkene bag Jane Iredale i, at den kan gå for en concealer. Hvis man normalt bruger concealer, vil jeg vove at påstå, at man stadig skal bruge concealer.

Det er ikke den bedste dækkeevne jeg har oplevet.


Holdbarhed
De dage, hvor man bare går hjemme og måske kun skal et par småting i løbet af dagen, der synes jeg den er fin. Men når man er på arbejde eller har en lang dag på studiet, så synes jeg det er rarest at have den med i tasken, så man kan friske op i løbet af dagen.
Men jeg synes den gør det meget godt!

- når det er meget varmt
Denne sommer, hvor det har været rigtig varmt nogle dage, er jeg blevet ret overrasket over, hvordan nogle af mine mineralpuddere har klaret sig.
Når det kommer til varme sommerdage, er denne mineralpudder et hit! En anden mineralpudder jeg har, smelter nærmest i mit ansigt og skinner ret meget, hvorimod denne mineralpudder klarer sig langt bedre.
Jeg har endda brugt den under en ferie i Australien, hvor det også var ret varmt.

Så her må jeg sige, at jeg er imponeret!


Brugervenlighed
Her har jeg et problem. Som det ses på billedet, er størrelsen på låget - hvor mineralpudderet hældes ud i og 'køres rundt' med makeupbørsten ikke særlig stort. Og jeg elsker min makeup-børste fra Nilens Jord, så den skiller jeg mig ikke af med. Så det irriterer mig lidt.



Bortset fra dette, synes jeg det er meget smart med hullerne i bøtten.
Når man køber mineralpudderen er der ingen huller - dem skal man lave selv. Der er mulighed for at lave op til otte huller - jeg startede forsigtigt ud med fire, men da der ikke kommer særligt meget ud, opgraderede jeg til otte huller.
Selvom mineralpudderen ligger i tasken slipper det stadig ikke ud i låget - det synes jeg er rigtig rart. Så gør det ikke noget, at man må stå og banke lidt hårdere på bøtten om morgenen for at få det slået ud i låget.
Selvom det selvfølgelig ville have været nemmere med et lille stykke plastic til at sætte for hullerne når man ikke skal bruge den.

Alt i alt er det en fin mineralpudder. Jeg har dog brug for én som dækker bedre om vinteren, når kulden gør mine kinder og næse røde - jeg vil jo gerne gøre, hvad jeg kan for ikke at blive forvekslet med Rudolf :-)
Dog er den rigtig god om sommeren, hvor den føles dejlig let på huden. Og så er den helt vidunderlig på de ekstremt varme solskinsdage, hvor jeg ikke har haft problemer med at min hud skinner eller at makeuppen smeltede væk.

2 kommentarer:

  1. Så din blog da jeg søgte efter ingefær saft, vil så gerne selv lave mine juice fra JuiceStop som du nok også kender som tidligere bosiddende Århusianer :-)
    MEN jeg ånder også for Jane :-) dog har jeg lige købt deres produkter, minus 20% på alt Jane, via "med24 et punktum og så dk". Du skal være medlem for at modtage sådanne gode tilbud, og være indstillet på at modtage deres nyhedsbreve :-)

    SvarSlet
  2. Ja jeg kender godt JuiceStop - har besøgt dem et par gange :-)
    Men tak for Jane-tippet! - nogle nyhedsemails indimellem er til at leve med, hvis man kan få produkterne en del billigere :-)

    SvarSlet

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)