mandag den 25. juli 2011

Nuxe (cleansing water) - anmeldelse


When in Rome... Eller i mit tilfælde Frankrig, så skal det da udnyttes! :-)
Efter at have hørt positiv snak om mærket Nuxe besluttede jeg mig for at det måtte være i Frankrig, at et eksemplar skulle i indkøbskurven. Den ville formentlig også være billigere i Frankrig end i Danmark, tænkte jeg. Nu ved jeg ikke, hvad sådant et pragteksemplar står i, i fx Matas, men jeg mener at have givet lige omkring 9-10 euro på et af de franske apoteker.
Hvorom alting er, fandt jeg denne cleansing water (ja, makeupfjerner eller ansigtsrens, hedder det vel på dansk..) og har tænkt mig at give min mening om den, til kende.

Ansigtsrensen her fra Nuxe indeholder ifølge flaskens etikette grøn te samt gode ting og sager fra 3 slags roser.
Og den dufter nu også fint, skal jeg skynde mig at sige.
Derudover må jeg indrømme, at jeg altså ikke sidder med armene i vejret og jubler.

Den fjerner makeuppen tilfredsstillende. Thumbs up! Men der står altså på flasken, at den også er beregnet til følsom hud - og det er jeg ikke 100 % enig i. Men måske jeg bare har ekstrem følsom hud og det bare er mig, der er vanskelig.
Men! jeg kan godt lide at gøre det enkelt - jeg gider ikke stå i 100 år foran spejlet om aftenen for at rense ansigt når jeg er træt og vil i seng. For jeg elsker min seng og hader at rense ansigt!
Måske er jeg vanskelig og måske det er meget normalt, at man skal bruge ansigtscreme efter en omgang cleansing water (hvilket her også er nødvendigt for mig, da min hud føles en smule irriteret og har brug for fugtighedscreme), men jeg ville nu elske, hvis man kunne rense ansigt UDEN efterfølgende at smøre sig ind i fugtighedscreme - især her om sommeren, hvor huden meget lettere kan ånde uden at alle mulige produkter påføres hele tiden.
Og det ved jeg er muligt! Jeg har fundet et andet renseprodukt, som kan alt det der. Dette vidunderprodukt kan jeg komme ind på i et andet indlæg.

Om Nuxe cleansing water vil jeg afslutningsvist opsummere, at der er tale om et udmærket produkt (hvis man er indstillet på at anvende fugtighedscreme efterfølgende), makeuppen ryger fint af og duften er god.
Derudover synes jeg det er rart at vide, at indholdet er i orden, uden hormonforstyrrende stoffer.
Og grøn te har vist aldrig skadet nogen. Eller..... Grøn te har vist aldrig skadet nogen, som ikke har drukket det, må jeg nok hellere sige :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)