onsdag den 20. juli 2011

Brugbare souvenirs fra et fransk oliventræ

Et sydfransk oliventræ

Hjemvendt fra ferie i det sydfranske - medbringende masser af souvenirs! Men skønne og fine ting, som jeg kan bruge - og vil bruge! Så måske vi kan kalde det almindelig shopping i stedet ;-)

Broen i baggrunden er den berømte Pont du Gard og i forgrunden ses endnu et oliventræ

Oliventræer er der masser af i Sydfrankrig. Det er taknemmelige træer. De skal ikke bruge så meget vand, de giver os oliven, som kan bruges i mange forskellige ting - olie, i madlavningen rå eller i fx tapanader, og eksempelvis også i kropsplejeprodukter.
Sidst, men ikke mindst kan man anvende selve træet. Det er et meget langsomt voksende træ og for at kunne bruge træet til at producere et eller andet, skal træet have vokset i ekstremt mange år.

Dette let aftagelige klistermærke må udgøre garantien for, at det virkelig er oliventræ

Her er, hvad jeg købte af oliventræsprodukter:

Her ses træets struktur - jeg synes altså det er vildt flot
Jeg købte denne kniv med også - syntes det ville være sjovere at have et sæt - og så kostede den jo "kun" 5 euro



Serveringssættet kostede som sagt 5 euro for kniven, 31 euro for skærebrættet og vist nok 6-8 euro for 3-i-én-skålen. Jeg vil give det en omgang olivenolie før jeg tager det i brug - det tror jeg træet vil have godt af. Og så skulle det holde sig pænt i længere tid.

Brugbar souvenir, siger jeg! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)