torsdag den 19. maj 2011

Sund & lækker morgenmad - Omelet med spinat



Da jeg i sidste uge - eller var det forrige? - var på besøg hos en veninde, sad jeg og bladrede igennem Femina og faldt over et par sider om, hvordan man kunne gøre sin hverdag lidt sundere. Et af forslagene var, at man skulle spise omelet med fx spinat til morgenmad.


Omelet er nemt at lave - til 1 person skal der bruges 2 æg, et lille skvat mælk, lidt salt (jeg har brugt kryddersalt) samt peber og olivenolie til stegning. Det hele piskes sammen så æggemassen ser lidt luftig ud og det hældes på en varm pande. Straks herefter drysses spinat udover (jeg købte helbladet spinat på frost i Rema1000 til ca. 10 kr.) og omeletten skal stå og stege lidt indtil æggemassen bliver stiv. Så foldes den sammen og steges yderligere i 15 sekunder og er klar til servering.


Ingredienser: Mælk, æg, salt, peber, spinat samt olivenolie til stegning



Jeg må sige, at jeg er positivt overrasket. Jeg har tidligere haft det lidt svært med spinat, men jeg er blevet meget bedre til det. Og det smagte virkelig godt - det er heller ikke sidste gang jeg har fulgt Christian Bitz's råd om, at vi skal spise mere æg til morgenmad.




Bon appétit :-)

2 kommentarer:

  1. Det ser meget lækkert ud, den må prøves

    SvarSlet
  2. Det er også super let at lave og meget lækkert. Og lidt sundere end scrambled eggs med bacon og hvad der ellers hører sig til ;-)

    SvarSlet

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)