tirsdag den 17. maj 2011

Månedens film - Water for elephants

Min dejlige veninde inviterede mig med i biografen den anden dag - hun foreslog filmen Water for Elephants, da hun elsker både Reese Witherspoon og Robert Pattinson.
Filmen, der foregår i 1930'ernes USA, tager sit udgangspunkt i den aldrende Jacob (Robert Pattinson) som fortæller sin livshistorie. Fra første øjeblik af filmen er der drama og tragedie da Jacob oplever, at hans forældre bliver dræbt i en bilulykke. Efter at have flakket omkring bliver han en del af et omrejsende cirkus, hvor han får ansættelse som dyrepasser. Han bliver forelsket i cirkusprinsessen Marlena (Reese Witherspoon), men hun er allerede gift til anden side med den usympatiske og dyremishandlende sprechstallmeister August (Christoph Waltz, bl.a. kendt for The Green Hornet - Benjamin Chudnofsky / Bloodnofsky).




Skuespillerne gør det efter min mening rigtig godt og jeg synes det er en skøn romantisk film - til tider en anelse forudsigelig og indimellem synes jeg det er tydeligt, at der er manipuleret med det filmiske, men kan man se bort fra dette, er det en rørende - og meget seværdig fortælling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)