mandag den 30. maj 2011

Krystaller under armene !!

Naturens egen deodorant DO2 består af krystaller tilsat vand - og vupti så er det en deodorant.
Jeg har længe bekymret mig over indholdet af aluminium-chlorid, parfume, alkohol, tilsætningsstoffer og konserveringsmidler som deodoranter i dag i almindelighed er fyldt med. Jeg synes det er skræmmende at min gamle Rexona deo indeholder det kræftfremkaldende stof aluminium chlorid, især fordi man gladeligt bruger deodorant dagligt - nogle gange mere en én gang om dagen! Øv, så jeg besluttede mig for, at jeg ikke gad have de bekymringer længere - at jeg ville passe bedre på mig selv, lige i den henseende.


Sådan ser DO2 DeoCrystal Spray'en ud.


Matas har i denne uge DO2 deodoranten på tilbud til 59,95,-, hvilket jeg synes er en acceptabel pris i og med flasken kan genfyldes ca. 10 gange. Man fylder selv flasken med rent, koldt vand og flasken kan endda - hvis man ønsker det - tilsættes ens egen parfume, så den får duft (den dufter nemlig af slet ingenting).
Indtil videre har jeg brugt den i et par dage og jeg har intet bemærket af dårlig lugt eller irritation. Så so far er det ren win win - både for mig og naturen :-)

Natures own deodorant - the DO2 - the content is crystals added with water and voila! It's a deodorant!
It's very easy - you buy the small bottle containing crystals and you pour cold water in the bottle yourself, shake it afterwards and it's ready to be used. So far I'm very satisfied, I have experienced no problems with being smelly nor have I had any skin irritation so.., - all in all a win win situation both for me as well as the environment.



På bagsiden af emballagen ses det, at der er tale om et naturprodukt, som kan bruges til andet end bare deodorant.

Deklarationen
NB Lang holdbarhed - 32 Måneder!!


Man kan se krystallerne i flasken
Here you can see the crystals inside of the bottle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)