søndag den 22. juli 2012

Bananmuffins med kanel

Da de mange muffins kom ud af ovnen - jeg bagte dobbelt-portion. Når man nu er i gang, ikk? ;-)
Der mangler lige et strøg flormelis og lidt kanel, så er de klar til servering

Da jeg nu har været ansat i en måned valgte jeg at bage muffins til mine søde kolleger. Lidt hygge på en fredag inden det blev weekend.
Opskriften fandt jeg i min hummingbird bakery - og som alle de andre opskrifter jeg har afprøvet fra bogen er denne også rigtig skøn. En dejlig sød smag af banan og bare en lille (kunne godt have været lidt mere) snert af kanel.

12 stk. bananmuffins med kanel

350 g hvedemel
150 g flormelis, samt ekstra til drys
3/4 tsk. salt
1,5 tsk. bagepulver
1/2 tsk. natron
2 tsk. stødt kanel, samt ekstra til drys
3,75 dl. kærnemælk
1 æg
1/2 tsk. vanilleekstrakt
75 g usaltet smør
400 g skrællet, moset banan


En muffinform med 12 huller foret med papirsforme


Forvarm først ovnen til 170 grader

Kom mel, salt, bagepulver, natron og kanel i en skål og piske med en elpisker til det er blandet godt sammen.

Kom kærnemælk, æg og vanilleekstrakt i en kande og bland det. Hæld langsomt mælken i melblandingen og pisk for lav hastighed til alle ingredienser er indarbejdede.

Hæld det smeltede smør i og rør og rør til det er indarbejdet. Fordel bananerne jævnt i med en træske.

Fyld papirsformene to tredjedele med dejen og drys lidt ekstra sukker og kanel over. Bag kagerne i den forvarmede ovn 20-30 minutter eller til de er gyldne og giver efter når man trykker på dem. Der skal ikke hænge noget fast i en kødnål stukket ned i midten. Lad kagerne køle lidt af i formen inden de vendes ud på en bagerist og køler helt af.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)