onsdag den 1. august 2012

Hindbærmacarons, 1. forsøg


Beklager, at jeg har haft nogle dage væk fra bloggen, men jeg fik pludselig uventet besøg fra 4 skønne veninder, som blev boende hos mig i et par dage. Det var dog super hyggeligt og en virkelig glædelig overraskelse :-)

I den tid der er gået siden sidst, fik jeg endelig taget mig mod til at prøve kræfter med at lave macarons selv. Og jeg må sige, at jeg slet ikke er skræmt. Jovist, der er plads til forbedring, men så er det jo bare at prøve igen og blive ved med at lave tests ;-)


Jeg har på nettet bestilt pastafarve til at komme i selve mandelmelsdejen, det glæder jeg mig til at få prøvet af. Derfor er disse af mine hindbærmacarons også blevet meget lyse. Men smagen er jo det vigtigste - og den var fin!

Jeg havde dog held med at de ikke sprækkede, til gengæld kom der "kanter" på dem i stedet for. Jeg tror det har noget at gøre med, at jeg piskede mandelmelsdejen for meget. Nå, men på den igen en anden gang! Jeg fandt inspiration til disse hindbærmacarons hos Chocolat, hvor jeg dog lavede en noget mindre portion, da jeg øver mig og gerne vil prøve nogle forskellige varianter af macarons af inden jeg skal lave en større portion som skal serveres til en fest.



 Det færdige resultat! Når jeg engang er god, kunne det være jeg skulle lave en macarons guide.. Nu må vi se om jeg bliver god ;-)
Yum yum yum


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)