lørdag den 4. august 2012

Kyllingeguide fra Dyrenes Beskyttelse

Her på det sidste må jeg indrømme, at jeg er hændt med at klikke ind på Dyrenes Beskyttelse's hjemmeside en del gange. Det skyldes, at jeg forsøger at overtale Australieren til, at vi skal have en kat. Enten en voksen eller en killing. Derudover mener jeg, at det kunne være en god idé at anskaffe en kat fra et af DB's internater. Der er også et internat her på Bornholm. Og de har så søde katte, se bare herher og her. Ihh. Nå men hvis jeg får ham overtalt, skal jeg selvfølgelig nok opdatere omkring det herinde :-)


Men på DB's hjemmeside faldt jeg også over denne kyllingeguide:

En bedre version af skemaet kan ses her: Kend din kylling.

Det er tankevækkende at læse - normalt går jeg ikke så meget op i, hvad for noget kyllingekød jeg køber (da udvalget ikke er så stort i mit lokale supermarked), udover jeg forsøger at købe de slags, som ikke er blevet tilsat lage.
Jeg sværger dog til at købe økologiske æg - det står jeg fuldstændig fast på.
Efter at have kigget skemaet lidt igennem må jeg sige, at jeg nok tænker mig om en ekstra gang næste gang jeg skal lede efter kyllingefileter i supermarkedets køledisk.
NB: Bemærk, hvad der står skrevet om kyllinger fra De 5 gårde (skulle det ellers ikke, ifølge dem selv, være så godt?)


Stof til eftertanke...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)