fredag den 8. juni 2012

Camilla Plums havebog


Jeg har været så heldigt at få en lille gave fra min dejlige søster og min søde mor. Og det er Camilla Plums havebog. Godt nok har jeg ingen have, men jeg regner med snart at få en lille privat baggård og der kan man i hvert fald starte med at have krukker fyldt med sjove ting. Jeg har allerede fået en tomatplante af min mor, en myntestikling af min søster og købt nogle frø hos Tiger - det skal nok komme hen af vejen :-)

Tilbage til Camilla Plum. Hun har skrevet denne herlige bog - og jeg er i fuld gang med at læse om alle de planter og frø som jeg synes kunne være interessante at have selv. Og jeg må sige, at hun har ikke alt med, men til gengæld er hun ret grundig med hensyn til, hvad hun så har med.
Dette er indholdsfortegnelsen:

Der er også ret fine billeder indimellem, se bare her
Tallerkensmækkerfrø

Jordbærhindbær

Bønner

Hjemmebagte tomater

Sidste billede illustrerer Camillas hjemmebagte tomater - denne opskrift skal afprøves en dag! Det lyder rigtig lækkert og en opskrift man får glæde af løbende igennem vinteren når tomatsæson er ovre. Når den er afprøvet, skal jeg nok anmelde den også.

I det hele taget, synes jeg Camilla Plum er en god fortæller og jeg nyder at læse hendes morsomme kommentarer.Hun er en dygtig og fængende skribent.
Og så er forordene skrevet af Søren Ryge - enough said, right? ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)