torsdag den 7. juli 2011

Flette-Mette

...Det blev jeg kaldt da jeg var en lille pige, hvis jeg bar fletninger. Nu er jeg kommet mig over traumet :-)
og i dag synes det er så flot når piger fletter deres hår. Jeg er en dør til at sætte mit eget hår, men med disse videoer fra youtube ser det slet ikke så svært ud endda. Der er noget at gå i krig med - og måske andre også kunne finde lidt inspiration her. Det håber jeg da - desuden synes jeg det er rart at kunne sætte sit lange hår op på en varm sommerdag :-)


Hun fletter sit hår i en sildebensfletning og lader den være lidt rodet at se på. Sildebensfletninger ser rigtig fine ud - og ud til at være svære at lave - men det siger hun, at de ikke er. Jeg er spændt på, hvordan det kommer til at gå når jeg selv skal forsøge mig :-)




Hende her fletter også sit hår i en sildebensfletning, men lader den være 'fin' at se på - altså ikke rodet. Jeg synes desuden hende her har nogle andre fine videoer (hair tutorials) på youtube, som er værd at tjekke ud.




Denne video viser, hvordan man kan flette sit hår i en half-dutch fletning - åbentbart kan man også flette sit hår i en halv hollænder :-) Det ser lidt svært ud, synes jeg, men resultatet er da vildt flot!




Denne video viser en mere traditionel fransk fletning i den ene side. Den ser nem og elegant ud, synes jeg.




Så er der denne her for de lidt mere modige - den er flot, men også lidt speciel, synes jeg. Hun snakker mindre godt engelsk, men gør det alligevel meget godt.


Her er hun igen. Jeg ved godt, at dette ikke er en fletning, men det er en super flot frisure, som man indimellem ser på den røde løber. Jeg tror desværre mit hår vil være for fint til at kunne sætte på denne måde og det vil bare glide fra hinanden, men måske andre kan få glæde af denne video. Det ser ihvertfald ikke super svært ud!


God fornøjelse :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)