tirsdag den 16. august 2011

Philips saftcentrifuge og lækker friskpresset appelsinjuice


Søndag havde Bilka i Aalborg Storcenter (Skalborg) søndagsåbent og fejrede det med en masse gode tilbud. Bl.a. var der en saftcentrifuge fra Philips på tilbud - modellen HR1866 med 800 W til 799,- kr.
Jeg har længe gået og ønsket mig sådan en maskine, da jeg elsker rigtig juice og saft og ikke bryder mig om tanken om, at det meste af det vi kan købe i butikkerne, vist er mere kunstigt end det er ægte.

Inden turen gik til Bilka, tjekkede jeg anmeldelser på nettet af saftcentrifuger fra Philips. I langt de fleste tests jeg kunne finde fik den ganske fine karakterer - og i en enkelt test var den næsten vinderen, hvis ikke det havde været fordi en saftcentrifuge fra OBH Nordica til billigere penge gjorde det næsten lige så godt. Og saftcentrifugen fra OBH Nordica vandt 'bedst til prisen'.

Men jeg kendte nu lidt til, hvad andre mennesker mente og drog afsted mod Bilka. Jeg fandt stablen af maskiner og fik en af kasserne ned i indkøbskurven.
Derefter gik den mod frugtafdelingen, hvor jeg fandt et net juiceappelsiner, som jo er bedst til at lave juice af (deraf navnet, naturligvis).




Jeg kom hjem og gik i gang med at pakke ud











Og så kunne jeg komme i gang ude i køkkenet også...
Jeg har hørt, at hvis man sætter en affaldspose eller anden plasticpose, som passer i størrelsen til opsamleren, ned i den, at man så sparer lidt opvask efter brug.
Det virkede da også og gjorde opvasken lidt mere overskuelig.


Selvom det gav lidt merarbejde, valgte jeg at skære al skrællen af. Appelsinerne var ikke økologiske og kom fra Kina - desuden giver skrællen og det hvide en bitter smag i juicen. Så ja det tog lidt længere tid, men det gav en bedre smag og langt mere juice!

Det sprøjter noget inde i maskinen, så det er godt, at der er låg til.


Jeg er lidt flov over, at jeg kom til at drikke al juicen inden jeg fik taget et billede af det fine resultat. Jeg trøster mig med, at de fleste ved, hvordan friskpresset appelsinjuice ser ud.
Til gengæld har jeg lovet mig selv, at det ikke er sidste gang jeg bruger saftcentrifugen. Den skal bare ikke stå inde i skabet og drive den af!
Jeg har i Føtex købt bogen Juice- og smoothiekuren af Lene Hansson (59,- kr.), så der er mange spændende opskrifter, som skal prøves af endnu!
Og i et lille hæfte, som kom med saftcentrifugen, er der tips til, hvilke juicer og supper man kan lave, samt hvad man kan bruge en del af frugtkødet til, - som jo nok oftest ellers bare ville blive smidt ud.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)