onsdag den 3. august 2011

Hængeparti # 2: Min farmors chatol


Jeg skrev tidligere - kort før jeg flyttede fra Aarhus C, at jeg havde købt noget møbelpolish som skulle bruges til at gøre et gammelt chatol fint igen.
Jeg arvede det efter min farmor og da chatollet har stået i et rygerhjem i mange, mange år, har det derfor været nødvendigt at rengøre - både indvendigt og udvendigt.

Indvendigt har jeg opløst noget Rodalon i vand og brugt en opvaskebørste til at rense skufferne indvendigt. Rodalon desinficerer og fjerner dårlig lugt.
Derefter har jeg ladet skufferne ligge og tørre udenfor i solen inden jeg tog dem med inden for og satte dem i chatollet igen.

Udvendigt har jeg brugt møbelpolish, som renser og blankpolerer lakerede møbler af træ. Polishen giver møblerne en fin, blank overflade, som skyer snavs og finger-mærker.
Ved anvendelse rystes flasken først rigtig grundigt, hvorefter man påfører lidt polish på en blød fnugfri klud og gnider det på møblets overflader, som skal behandles. Efter et par minutter polerer man efter med en ren, tør klud.
På flaskens bagside opfordres der til altid at teste resultatet først ved at påføre polish på et ikke synligt sted til at begynde med.
Desuden bør kluden kasseres efter brug.

ADVARSEL: Polish'en stinker!

... Men er med til at give et flot resultat:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)