torsdag den 18. august 2011

Pebergryde med kalkun

Pebergryde med kalkun - Lene Hansson


I dag stod menuen på Pebergryde med kalkun - noget jeg smagte for første gang.


Opskrift:


200 g. kalkunbrystfilet
100 g. græskar
200 g. rødbede
2 røde peberfrugter
2 store tomater
1 spsk. palmeolie
1 tsk. af Lene Hanssons italienske krydderi
½ tsk. af Lene Hanssons krydderurtesalt
2 spsk. finthakket persille
3 spsk. creme fraiche 9 %
1 spsk. dijonsennep


Fremgangsmåde:

  1. Skær kalkunfileten i mindre terninger. 
  2. Skræl græskar og rødbede. 
  3. Fjern græskarkernerne og skær alle grøntsagerne i terninger.
  4. Varm palmeolien op på en stegepande og steg kødet et par minutter over høj varme. 
  5. Tilsæt grøntsagerne, krydderierne og persille og steg videre over middel varme i endnu 3-5 minutter. 
  6. Tilsæt creme fraiche og dijonsennep, rør i det og lad det koge videre over svag varme i et par minutter.
    Herefter er retten klar til servering.



Jeg kunne dog ikke finde græskar nogen steder (det er vist stadig uden for sæson), så jeg skrællede 2 gulerødder og kom dem i i stedet for.
Billedet ovenover har jeg taget af Lene Hanssons udgave af retten - men dét billede er med garanti taget uden de har stegt rødbederne med!!
Sådan så resultatet af mine anstrengelser ud:


Lyserød aftensmad!! Udseendemæssigt en omgang russisk salat, hmm :-S

Næste gang vil jeg - for syns skyld - måske stege rødbederne for sig selv og bare lægge dem sammen med det andet på tallerkenen. Men smagen var fin - så hvis man ikke har noget imod lyserød mad, så behøver man ikke adskille rødbederne fra det andet.

Dejlig, sund aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)