onsdag den 25. juli 2012

Homemade Ice Coffee


I dag har det glædeligvis været endnu en skøn sommerdag, hvor solen har stået højt på himlen og lige fra morgenstunden har man kunnet gå rundt med bare arme og ben. Ihh hvor jeg nyder det. I dag var det bare super varmt på arbejde så da jeg kom hjem trængte jeg lige til at få benene op lidt og nyde vejret lidt. Jeg fik imens surfet lidt rundt på nettet og fandt frem til hvordan man kunne bakse en omgang iskaffe sammen - slet ikke dårligt.

Opskrift, 2 glas:

8 isterninger
4 dl letmælk
2 spsk. rørsukker
Lidt vanilleessens
Ca. 1,5 dl. stærk kaffe

Lidt revet mørk chokolade til pynt


Kaffen hældes i et højt glas. Mælk, isterninger, rørsukker og vanilleessens blendes og hældes dernæst i kaffen. Pyntes med revet chokolade.

Jeg havde ikke rigtig tålmodighed til at vente længe på at kaffen blev kold efter brygning, men en anden gang vil jeg lade den køle mere af først

Jeg brugte en almindelig stempelkande og almindelige bønner, men jeg overvejer til en anden gang at købe espressokaffebønner, som jeg ser nogle rundt omkring i blogland gør. I hvert fald tror jeg ikke det er sidste gang jeg har forsøgt mig med denne lille lækkerbisken.



2 kommentarer:

  1. Ej, hvor ser det lækkert ud(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og min give away, hvor man kan vinde et gavekort på 250kr(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/07/give-away-nr-7_22.html

    SvarSlet
  2. Mange tak :-)

    Jeg har netop været på din blog og meldt mig til giveaway og fast læser, så nu venter jeg spændt på lodtrækningen :-)

    SvarSlet

Tak for dit besøg på min blog - læg gerne en kommentar, det bliver jeg så glad for :-)